суботу, 31 березня 2012 р.

Музична колонка Тижня : три найцікавіші українські альбоми березня

UPD : Пост доповнено повним текстом рецензій (у авторській редакції) 04.02.2013

У свіжому номері журналу Український Тиждень № 13 (230) (від 29 березня) можна прочитати мої короткі враження від таких альбомів :

Drudkh - Вічний Оберт Колеса (2012)



Уже дев’ятий повноформатний альбом культових харків’ян анонсувався як «повернення до витоків» Drudkh – як у стилістичному, так і в тематичному плані. Тематика Природи і зміни сезонів, до якої Drudkh прямо не звертались уже порівняно довго, стала якоюсь мірою несподіванкою для фанів. Попри те, що альбом з такою концепцією теоретично міг стати «повторенням пройденого» у перших двох лонгплеях, «Вічний Оберт Колеса» не схожий на жоден зі своїх попередників, що є ще одним свідченням гросмейстерського рівня групи. Новий альбом має впізнаваний почерк і манеру Drudkh, які неможливо ні з ким переплутати.

«Вічний Оберт Колеса» звучить без пауз між треками – це своєрідний символ безперервних змін у житті Природи. Також прикметною особливістю є те, що Drudkh у цьому альбомі вперше використовують власну українську лірику, не запозичену у видатних поетів минулого. Альбом короткий за своїм хронометражем, але надзвичайно сильний.


Веселі Біоритми - Все по 30 (2012)



Кіровоградській групі Веселі Біоритми, що минулого літа відзначила своє триріччя, оригінальності завжди було не позичати – починаючи з соліста, що грає на кріхтному укулеле замість гітари, і закінчуючи власне звучанням. Свій стиль хлопці напівжартома детермінують як «емо-реггі-турбошансон і ресторанний психодел», і їхній дебютний альбом, який вдався вкрай лаконічним за тривалістю навіть за мірками XXI століття, не дає жодних приводів сумніватись в щирості такого визначення. Як влучно сказав фронтмен Євгеніванович, «історія його запису нагадує за масштабністю і трагізмом намагання України стати членом Євросоюзу».

Проте на піснях самого альбому це якщо і позначилося, то лише найкращим чином : група за три роки творчого життя знайшла свій оптимальний склад, а сам запис є доказом сумлінної співпраці музикантів і звукорежисера. Всім, кому близька стьобна, іронічна музика про українську провінцію, «Все по 30» пропускати ні в якому разі не можна.


Stoned Jesus - Seven Thunders Roar (2012)


Презентований 21 березня новий альбом київської групи Stoned Jesus, є другим повноформатником в їхньому доробку. Попри те, що Stoned Jesus засновано в недалекому 2009 році, проект зазнав і змін у складі, і в саунді. Якщо перший альбом був зразковим прикладом stoner doom metal, то у нових піснях, крім цього, є всього потроху : і старої психоделії, і прогресив-року, і гранжової депресивності. За словами фронтмена і засновника колективу Ігоря Сидоренка (відомого слухачам також за своїм пост-рок проектом Krobak), якщо перша платівка була прикладом того, як можна грати жанр, то друга демонструє, як далеко за межі нього можна вийти. В результаті у свіжому альбомі справді майже не бачимо стонер-думових кліше (крім окремих натяків), і загалом альбом вийшов різноманітнішим. Саме з новим складом в музиці Stoned Jesus з’явились експерименти у вигляді внесення складних розмірів композицій та частих змін музичних тем в межах одного треку, стала цікавішою і лірика.

Наприкінці березня група вирушає в короткий, але насичений тур країнами Європи.


© Максим Солодовник, березень 2012

Публікація: Український Тиждень № 13 (230)

Передруки можливі виключно з письмової згоди автора.
З питань співпраці звертатись на e-mail: gycel86(равлик)gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар