Напевно, ніколи досі фани "Кроди" і металхеди всього світу не чекали так сильно на реліз нового альбому. Одразу після недавнього виходу з групи Вітерзгіра (її донедавна основного композитора) для слухацького загалу було загадкою, куди рухатиметься КРОДА у своїй творчості, як вона звучатиме. «Чорнотроп» дає нам вичерпну відповідь, адже це не лише майстерний, а й дуже талановитий і сильний альбом, який багато хто вже небезпідставно вважає шедевром. Злий, щирий, динамічний і відчайдушний.
Загалом зміни, що відбулися, пішли на користь саунду «Кроди» : фольку відчутно поменшало, а фолькові елементи, що лишилися, мають більш меланхолійний, ніж танцювальний характер. Але все це орнамент, мелодійні оздоби суворого pagan black metal, який на «Чорнотропі» є шикарним : якісний, прозорий, як повітря в морозний день, звук, де чути кожну ноту і риф; оздоблений ембіентними та акустичними фрагментами, зі складними аранжуваннями і барабанними партіями, але водночас брутальний та атакуючий. До того ж, почерк групи в усьому цьому багатстві прочитується більш ніж виразно – КРОДА завжди була оригінальною, а зміни в саунді синтезували кращі риси, що притаманні її попереднім роботам, увиразнивши таким чином головне. Планка, поставлена альбомом «Fimbulvinter» була дуже високою, але «Крода» рухається в правильний бік.
1 травня (Вальпургієвої ночі) група виклала на одну добу на офіційному сайті промо-версію альбому, яка була дещо простішою від фінальної (приміром, не було чистого вокалу в «Heil Ragnarok!» та деяких клавішних партій), але вже тоді можна було зрозуміти, що нова «конфігурація» «Кроди» не слабша за попередню. Більше того, особисто мені згаданий чистий вокал здається зайвим – цілком вистачає різкого голосу Eisenslav’а.
live @ Zabrze 22.06.2011, фото з оф.акаунту групи на Picasa
Тематично «Чорнотроп», що своєю назвою завдячує часу, коли зима змінює осінь, є цілком язичницьким релігійно-міфологічним альбомом метафізичного масштабу, і це, звісно, не є несподіванкою. Увагу привертають лаконічні тексти пісень, які викликають багато почуттів у тих, для кого Одін та Ragnarok є світоглядними орієнтирами, а не просто символами європейської міфології та північної Традиції. Нещадний ляпас християнству, картина глобальної битви («Heil Ragnarok!») та надзвичайно красива ембіентна композиція «Зимне сяйво» хронологічно та сюжетно завершують «Чорнотроп». Pagan black metal «Кроди» вкрай далекий від шароварництва та «долбославія», такого поширеного на наших теренах – вони є справжньою, безкомпромісною елітою.
Альбом вже традиційно для «Кроди» вийшов на німецькому лейблі – логічний результат для української групи світового рівня – вітчизняні контори в переважній більшості живуть позавчорашнім днем, думають стереотипно і не вміють повноцінно просувати власну ж продукцію. Як бачимо, це не стоїть на заваді справді сильній групі.
Загалом зміни, що відбулися, пішли на користь саунду «Кроди» : фольку відчутно поменшало, а фолькові елементи, що лишилися, мають більш меланхолійний, ніж танцювальний характер. Але все це орнамент, мелодійні оздоби суворого pagan black metal, який на «Чорнотропі» є шикарним : якісний, прозорий, як повітря в морозний день, звук, де чути кожну ноту і риф; оздоблений ембіентними та акустичними фрагментами, зі складними аранжуваннями і барабанними партіями, але водночас брутальний та атакуючий. До того ж, почерк групи в усьому цьому багатстві прочитується більш ніж виразно – КРОДА завжди була оригінальною, а зміни в саунді синтезували кращі риси, що притаманні її попереднім роботам, увиразнивши таким чином головне. Планка, поставлена альбомом «Fimbulvinter» була дуже високою, але «Крода» рухається в правильний бік.
1 травня (Вальпургієвої ночі) група виклала на одну добу на офіційному сайті промо-версію альбому, яка була дещо простішою від фінальної (приміром, не було чистого вокалу в «Heil Ragnarok!» та деяких клавішних партій), але вже тоді можна було зрозуміти, що нова «конфігурація» «Кроди» не слабша за попередню. Більше того, особисто мені згаданий чистий вокал здається зайвим – цілком вистачає різкого голосу Eisenslav’а.
Тематично «Чорнотроп», що своєю назвою завдячує часу, коли зима змінює осінь, є цілком язичницьким релігійно-міфологічним альбомом метафізичного масштабу, і це, звісно, не є несподіванкою. Увагу привертають лаконічні тексти пісень, які викликають багато почуттів у тих, для кого Одін та Ragnarok є світоглядними орієнтирами, а не просто символами європейської міфології та північної Традиції. Нещадний ляпас християнству, картина глобальної битви («Heil Ragnarok!») та надзвичайно красива ембіентна композиція «Зимне сяйво» хронологічно та сюжетно завершують «Чорнотроп». Pagan black metal «Кроди» вкрай далекий від шароварництва та «долбославія», такого поширеного на наших теренах – вони є справжньою, безкомпромісною елітою.
Альбом вже традиційно для «Кроди» вийшов на німецькому лейблі – логічний результат для української групи світового рівня – вітчизняні контори в переважній більшості живуть позавчорашнім днем, думають стереотипно і не вміють повноцінно просувати власну ж продукцію. Як бачимо, це не стоїть на заваді справді сильній групі.
© Максим Солодовник, липень 2011
Публікація: www.rock.kiev.ua
Передруки можливі виключно з письмової згоди автора. З питань передруків та співпраці звертатись на e-mail: gycel86(равлик)gmail.com
Публікація: www.rock.kiev.ua
Передруки можливі виключно з письмової згоди автора. З питань передруків та співпраці звертатись на e-mail: gycel86(равлик)gmail.com
Трекліст:
01. Перший сніг
02. Всесвіту витоки
03. Батько висельників
04. Heil Ragnarok!
05. Зимне сяйво
Kroda
Schwarzpfad
Purity Through Fire
2011
Немає коментарів:
Дописати коментар