Попри світові тенденції, в Україні електронний рок і сьогодні не належить до стилів, які активно розвиваються. Так само, якщо говорити про загальну картину, не надто помітні спроби синтезувати його з іншими напрямками попри часте використання електронних інструментів та засобів обробки звуку в записі альбомів «живих» груп. Проект «Тотем», який вже не перший рік творить лідер груп Ворождень та Dead Faith Володимир Кучинський, являє собою приємний виняток з такої практики.
Тотем заслуговує на увагу не лише меломанів, а й ширшого кола слухачів, уже хоча б з трьох вагомих причин: якісний електронний саунд, переплетення кількох стилів, яке водночас вдало уникає як еклектики, так і надмірної експериментальності, а також талановиті україномовні тексти, яким властиві точність та лаконізм образів.
Сам Володимир Кучинський так каже про історію «Тотему» :
Проект "Тотем" цілком можна вважати дітищем "Помаранчевої революції"...доки революціонери революціонували по майданах, у нас відбувалася революція в мізках! І тому, замість іти кричати "...Ющенко, Ющенко!..", для нас було цілком логічно використати кіпу вільного часу для студійної роботи над проектом, ідея якого була проста, як двері - зробити поп-музику інтелектуальною і справді цікавою.
Звичайно ж, ми не обмежували себе строгими жанровими рамками і мішали стилі, як бетон у бетономішалці. Найвагомішим на наше звучання був вплив техно-індустріальної музики часів 80-х, що відразу ж позначилося на першому альбомі 2004 року "Парадокс вільного падіння". Попри усю його "сирість" він визначив основний напрямок проекту.
2005-2006 роки стали часом пошуків та експериментів, від нео-романтики до постпанку. Головним чином ми прагнули створити "настроєву" музику, легку для сприйняття, поетичну і інтелектуальну водночас. Таке прагнення вилилося згодом у найромантичніший наш альбом "Тотем 2007".
Сучасний саунд проекту здебільшого ж тяжіє до індастріалу, а тексти насичені екологічною та пост-апокаліптичною тематиками. Та попри це яскравою ниткою через усю музику проходить її танцювальна складова.»
Практично з перших треків нового диску «Синдром 2012» стає зрозуміло, що на сьогодні це найкращий та водночас найрізноманітніший альбом «Тотему», який, до того ж, увібрав вдалі риси попередників.
Тим, хто ще його не чув, можна справді позаздрити – «альбом-катастрофа» (як його представлено на оф.сайті «Тотему») не лише на всі 100 відповідає власній тематичній концепції, дуже вдалий з композиційної точки зору, але і має досить незначну тривалість (трохи більше 35 хвилин) – все ці якості забезпечують слухання його «на одному диханні». Годі й говорити, що такий диск, одного разу зустрівшись зі своїм слухачем, точно не припадатиме пилом в його фонотеці.
Останній вислів, звісно, досить образний, оскільки альбом, як і більшість незалежної музики в Україні, не видавався на фізичному носії, поширюючись виключно завдяки інтернету.
Поза сумнівом, «Синдром 2012» належить до найкращих українських релізів 2010 року, а у своїй негустозаселеній стильовій ніші реально не має конкурентів. Кожен із 10 його треків є водночас цілком самостійною піснею, яка залишає по собі яскраві враження, а декотрі є справжніми хітами («З висоти», «Старий мій знайомий пиздець», «Ніч довжиною в життя»). Навіть порівнюючи ці хіти, можна помітити, наскільки різноманітним є звучання і тематика альбому. «Ніч довжиною в життя», приміром, - одна з найкращих у світі пісень про кохання, - навіть на порозі наступаючого хаосу для нього знаходиться місце й час. До речі, ця пісня так і проситься в руки до талановитого кліпмейкера, але відзняти вдалий кліп на неї було б дуже складно – мистецьку планку тут поставлено високо.
Багата настроєва та стильова суміш – від жорстких ритмів техно-індастріалу до повільної, «камерної» лірики, від заскочено-зачудованого погляду на глобальні катаклізми та ледь вловну іронію – до надривного відчаю, у який цілком віриш, якби не одне «але»…
За словами автора проекту, цей альбом є своєрідною реакцією на істерію жовтої преси, інтернету та навіть кіна довкола календаря індіанців Майя та 2012 року, яка відома кожному сучаснику. Більше того, великою мірою він писався «по приколу», хоча стьоб тут можна вловити хіба зрідка (як-от у треку «Летить…»), і то не надто очевидно. Хоча, зрештою, це не така й дивовижа, адже причина й результат у творчості одне за одного «не відповідають». І чим щиріший та багатогранніший результат творчої роботи – тим краще для слухача.
Насамкінець скажу, що 2011 рік почався із несподіваної новини про закриття проекту незабаром – після релізу останнього альбому, що дістав назву Ком у горлі, і наразі активно готується до виходу. Таким чином пан Кучинський сподівається приділяти більше уваги своїм основним групам, але запевняє, що творчі здобутки «Тотему» «обов’язково знайдуть своє місце у музиці та звуці «Ворождня». Судячи з двох промо-треків майбутнього альбому, це рішення не лише не вплине негативно на його матеріал, а й відкриє нам оновлений «Тотем», який матиме справжній рок-саунд, і навіть барабани в ньому будуть вперше не електронними. Слідкуйте за новинами на офіційному сайті проекту, чекати лишилося не так і довго.
© Максим Солодовник, січень 2011
Публікація: www.rock.kiev.ua
Передруки можливі виключно з письмової згоди автора.
З питань передруків та співпраці звертатись на e-mail: gycel86(равлик)gmail.com
Публікація: www.rock.kiev.ua
Передруки можливі виключно з письмової згоди автора.
З питань передруків та співпраці звертатись на e-mail: gycel86(равлик)gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар